Kultūros ministerijos projektas padeda mokytojams pažinti paveldą ir integruoti jį į ugdymo procesą


Šiemet įsibėgėja Kultūros ministerijos finansuojamas projektas „Kultūra atrakina: paveldo pažinimas mokytojams“. Jis skirtas ugdymo specialistams suteikti žinių ir įgūdžių, reikalingų norint veiksmingai įtraukti kultūros paveldo pažinimą į formaliojo ugdymo procesą.

„Šis projektas – tai strateginė investicija į kultūros dėmens akcentus švietime, šių dviejų sričių sąveiką. Jis padeda stiprinti mokytojų kultūrinį raštingumą, gebėjimus integruoti kultūros paveldo tematiką į ugdymo procesą. Tai leidžia kurti inovatyvias, įtraukiančias pamokas, kurios ne tik perteikia žinias, bet ir ugdo mokinių kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir pilietiškumą, pasididžiavimą valstybės istorija ir kultūra. Tikime, kad ši programa turės ilgalaikį teigiamą poveikį ir bendram kultūros paveldo svarbos suvokimui visuomenėje“, – sako kultūros viceministrė dr. Ingrida Veliutė.

Projektą įgyvendinanti Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka kartu su profesionalių lektorių, švietimo konsultantų komanda „Ugdymo meistrai“ organizavo keturių dalių praktinių mokymų ciklą. Pirmas projekto etapas vyko 2023–2024 m., per jį surengta 12 įžanginių e. mokymų ir 24 praktinių mokymų renginiai 1–12 klasių mokytojams.

Pernai įvyko 12 praktinių mokymų, kuriuose dalyvavo 87 mokytojai. Reikšminga, kad projektu susidomėjo mokytojai iš visos Lietuvos, norintys pažinti kultūros paveldą ir atrasti galimybių integruoti jį į dėstomus dalykus.

Balandį ir gegužę surengti mokymai „Kultūros paveldo ugdymo principai“ ir „Kultūros paveldo išsaugojimas“, jų dalyviai lankėsi Valdovų rūmų muziejuje, Klaipėdos pilies muziejuje, Kauno kultūros centre, Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje, Kauno Vinco Kudirkos viešojoje bibliotekoje, Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, kur tyrinėjo kultūros paveldą, diskutavo ir analizavo jo pritaikymo ugdymui galimybes, ieškojo idėjų, kūrybiškai žvelgė į kultūros paveldo aktualizavimą.

Per rugsėjo ir spalio mėnesių mokymus „Interpretuojant kultūros paveldą: formos ir metodai“ ir „Kultūros paveldo vertės: šeimos ir giminės paveldas“ dalyviai susipažino su Signatarų namais, Ievos Simonaitytės memorialiniu muziejumi, Miko ir Kipro Petrauskų namais, Klaipėdos dramos teatru, Vytauto Kasiulio dailės muziejumi, Kauno apskrities viešąja Ąžuolyno biblioteka. Ypatingos ne tik aplankytos vietos, bet ir veiklos jose – programos mokymus papildė edukacijos, ekskursijos su gidais ir galimybė atrasti naujus mokymo ir mokymosi formatus per skirtingas patirtis, kurias suteikė edukatoriai.

Šiemet mokytojų laukia dar 12 mokymų, kuriuose jie sužinos, kaip kūrybiškai aktualizuoti ir įtraukti kultūros paveldą į pamokų turinį, susipažins su kultūros paveldo ugdymo principais ir kultūros paveldo apsauga, kultūros paveldo ugdymo aspektais, kultūros paveldo perteikimo subtilybėmis specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams.

Projektas „Kultūra atrakina: paveldo pažinimas mokytojams“ finansuojamas 2021–2030 m. Kultūros ministerijos Kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės „Tvarių prielaidų ir paskatų aktualizuoti kultūros paveldo vertybes sukūrimas“ lėšomis.





Source link

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -