Antradienio rytą Vilnius oro uoste buvo iškilmingai atidarytas naujas keleivių išvykimo terminalas, atidarant naujas galimybes aptarnauti augančius keliautojus ir pagerinti mūsų šalies prieinamumą.
Atidarymas žymi šiuolaikines technologijas, pagrįstas Lietuvos oro uostų (LTAU) proveržiu regione ir Vilnius oro uoste, kad galėtų aptarnauti dvigubai daugiau keleivių.
Atidarymo ceremonijos metu aukščiausi šalies lyderiai supjaustė simbolinę atidarymo juostą, norėdami gerų skrydžių ir naujų įrašų.
Lietuvos oro uostų duomenimis, 2024 m. Buvo įteikta 6,6 mln. Litų. Keleiviai. Tikimasi, kad infrastruktūros plėtra ir modernizavimas įgalins naujus įrašus ir strateginius tikslus.
„Augant keleivių srautams, ir kartu su jais reikia patogesnio, modernesnio išvykimo terminalo poreikio, Vilnius oro uostas keičiasi, kad reaguotų į šiuos lūkesčius, sutelkdamas dėmesį į geresnę, geresnės kokybės kelionių patirtį. Tai tik svarbiausių pokyčių, naudos ir patogumo pradžia kiekvienam, kuris žengė per pagrindinius Lietuvos oro vartus. Sveikiname naują pradžią ir linkiu sklandyti tolesnį darbą “, – sako ministras pirmininkas Ginautas Paluckasas.
„Naujojo išvykimo terminalo atidarymas yra istorinė Lietuvos aviacijos diena. Tuo pat metu tai taip pat yra natūralus atsakas į sparčiai augančius keleivių srautus ir mūsų vis didesnius visuomenės lūkesčius. Džiaugiamės galėdami į juos atsakyti – nuo šiol keleiviams pasiūlysime patogesnę ir malonesnę patirtį prieš išvykdami į svajonių atostogas ar ilgai lauktą susitikimą su artimaisiais. Tiesa, tai tik ilgo kelio pradžia. Mes jau pradėjome savo pirmąjį darbą, kad ne tik būtų patogu išvykti, bet ir malonu grįžti į Lietuvą “, – sako transporto ir komunikacijos ministras Eugenijus Sabutis.
Kaip naujos šalies vizitinė kortelė
Lietuvos oro uostų (LTAU) generalinis direktorius Simonas Bartkus pažymėjo, kad unikalus išvykimo terminalo projektas teikė vertingas pamokas, kurios yra ypač naudingos plėtojant tolesnį Vilnius oro uosto plėtrą ir įgyvendinant kitus strateginius sprendimus.
„Suteikdami keleiviams aukštesnį komforto lygį, mes taip pat kaupiame savo komandos kompetencijas ir keliaujame paslaugų ir oro kelionių standartu. Erdvesnis, lengvesnis ir dvigubai praleidžiamas išvykimo terminalas žymi naują technologijos plėtros etapą: pirmą kartą buvo sumontuota dešimtys naujų sistemų ir sutarta per oro uostų istoriją, pradedant nuo savęs paslaugų naujovių ir baigiant saugos ir rizikos valdymo sprendimais, kurie yra Sumažinkite žmonių klaidų tikimybę “, – jis atkreipė dėmesį į S. Bartkus ir pasidalino savo lūkesčiais, kad ilgas proveržis atveria naujas partnerystes su oro linijomis.
„Pastaraisiais metais, bendradarbiaudami su savo partneriais, mes įgyvendinome skrydžių reklamos programą, kad surastume vis daugiau keliautojų, kuriuos reikia atrasti ir patyrę Vilnius. Ši patirtis apima daugybę aspektų, pradedant patogiu bendravimu ir baigiant įdomiais lankytinomis vietomis, tačiau daugeliui miesto svečių iš užsienio jis prasideda ir baigiasi oro uoste. Neabejoju, kad naujasis išvykimo terminalas užtikrins, kad susipažintų su Vilniu, kol paskutinė akimirka bus atvira visiems, moderniems ir patogiems, ir visi paliks idėją grįžti čia ir vėl “, – sako Valdas Benkunskas, Vilnius meras, Vilnius meras .
„Vilnius oro uosto išvykimo terminalo statyba buvo ne tik reikšmingas projektas, bet ir didelis iššūkis mūsų komandai. Esame dėkingi už galimybę prisidėti kuriant šį svarbų objektą, kuris pagerins keleivių patirtį ir prisidės prie Lietuvos aviacijos plėtros. Mūsų įmonei šis projektas yra ne tik pastatas, bet ir mūsų komandos profesionalumo simbolis bei galimybė pasiekti puikių rezultatų. „Eika Statefa“ komanda siekė kiekvieno etapo atidžiai ir atsakingai gaminti statydamas šį objektą, todėl projektą baigėme anksčiau nei planuota “, – sako„ UAB EIKOS STATYBA “generalinis direktorius Almantas Čbanauskas.
Tolesni pokyčiai
Pirmieji skrydžiai prasidėjo nuo naujojo terminalo antradienio rytą. Šimtai keleivių pateko į dviem įrašo terminalo erdves, kurių bendras plotas buvo 14,4 tūkst. SQ.M. metrai. Pirmame pastato aukšte yra keleivių registracijos erdvė su savarankiško aptarnavimo zona, kurioje galite savarankiškai savarankiškai, bendras viešas erdves, kavines ir kitas komercines zonas bei oro linijas.
Antrame aukšte yra saugumo patikrinimo zona ir Šengeno keleivių išvykimo ir atvykimo vartai. Terminale yra dvi naujos teleskopinės galerijos, per kurias kai kurie keleiviai lipami tiesiai į lėktuvus.
Naudojant seną keleivių terminalą, naująjį sujungia erdvi galerija, teikianti patogų ryšį tarp terminalų.
Pastatydamas terminalą, praėjusiais metais buvo atlikta transporto prieigos pertvarkymas priešais Vilnius oro uostą. Atnaujinti inžineriniai tinklai, pakeista grindinys, stogai keleiviams ir transportas. Keleiviams eismo schema tapo patogesnė ir paprastesnė, pritaikyta gausiai eismo srautui.
Po šio svarbaus finišo laukia Vilnius oro uosto – naujų reikšmingų projektų. Pasak LTOU vadovo S. Bartkus, planuojama pradėti senų terminalų konvertavimą vasarą. Jis skirtas pakartoti ir pakeisti senųjų terminalų erdves, nes tai leistų plėsti komercinę veiklą ir atverti daugiau galimybių keleiviams gauti įvairesnes paslaugas. Tikimasi, kad senųjų terminalų konvertavimas tęsis iki 2026 m. Pabaigos.
Tuo pat metu vyks naujojo atvykimo terminalo planavimo ir statybos procesas – tikimasi, kad šis terminalas prasidės 2028 m. Pabaigoje.
• Leidinį dalijasi Lietuvos regioninis naujienų portalas „Miesto naujienos“. Lietuvos Respublikos transporto ir ryšių ministerija paskelbė naujienas. Galite rasti daugiau naujienų sau ir savo miestui svetainėje www.miestonaujienos.lt.